söndag 24 maj 2009

Om man blundar är det som att sitta vid en utservering vid vattnet. Det slamrar lite av vajern i en bommen, tågvirket knirkar och genuan slår i vinden. Altanen är puts väck och det gamla seglet är uppspänt för att ge lite skydd i skurarna som kan komma. Ingen utsikt över vatten men väl över vägen och fotbollsplanen. Och vi syns ju lika bra....
Muren av sandsten bortplockad, plattgången delvis bortplockad, myrkrig utfört, nya komposten tagen i bruk. O var här fre.lö och var mycket ihärdig i grovjobbet, A o K kom i morse och jobbade på jättebra. Försöker rädda så många plantor som möjligt. Vilka jätterötter pionen hade.Får se hr det går med den.
Det är fortfarande kyligt i vinden - grilla ute, äta inne är lösningen.

2 kommentarer:

Lilla B sa...

Mycket arbete var det ... Och jag som tyckte min växthustvätt var något lite extra. Slagen med hästlängder.

epsilon sa...

Oj vad jag verkar duktig ser jag ju nu...De som utförde det mesta av jobbet var mina söner A och O och maken. Jag och min sonhustru ägnade oss åt en del arbete men mest planering. men det ska ju också utföras