torsdag 28 maj 2009

Vad trevlig han var, Lasse, som ska gräva bort vår gamla altan. Han tror att det ska gå att flytta min fina, stora,rosa rhododendron som säkert är 30 år. Men ska jag beskära den tro? Det visste han inte Den vita rosen är inga problem, såna småttingar har han flyttat många och häggmispeln ska också gå bra. Den måste flyttas för att gruslasset ska kunna läggas på rimligt avstånd från huset. Men eken måste offras. Mycket bra tycker jag och nu fick maken, trädkramaren, vika sig. Fick stöd även för nedtagning av en tall som otäckt nära huset. Det gäller att skaffa sig rätt bundsförvanter. En karl som kan köra grävskopa och har alla bokstäver som tänkas kan i körkortet kan inte ha fel, det håller maken med om.
För övrigt är det fortfarande kallt och regnskurarna smattrar mot genuan.

1 kommentar:

Pangbruden sa...

Jag har beskurit mina Rhodondendrons väldigt hårt.. halva buskarna försvann.. I år blommar dom som aldrig förr