torsdag 9 juli 2009

I de fortsatta utgrävningarna av skafferiet gjorde jag några fina fynd. Corned beef, bäst för 22 jan 2004, en anrättning som jag är tveksam till, även om det vore före utgångsdatum, köttfärssås juni 2008, krabbstuvning (måste vara maken som fyndat) maj 2009, fiskbullar (urk) som ska kunna ätas före september 2009, pölsa ska vara ätbar till i september 2011. En del av detta har nog redan varit en vända i båten men inte gått åt, ny sjörullning väntar men corned beefen går nog till slutförvaring. Pölsa är faktiskt riktigt bra kalla och regniga dagar på sjön så varför är den inte uppäten?
För övrigt har det inte lagats så mycket mat för ibland har man tur och blir bortbjuden till folk som inte håller på med skafferiröjning. Igår, i det tröslösa ösregnet, så kom flera spontanbesök vilket hindrade mig från kulinariska stordåd. Så det blev hämtpizza. Idag ska jag ur frysens djup hämta två, sen i maj marinerade, fläskkotletter och till det blir det den färska pastan.

2 kommentarer:

Pangbruden sa...

Varför bjöd du inte på pölsan igår?:-)

epsilon sa...

Pangbruden
Det kunde jag ha gjort men jag håller med en dåres envishet fast vid idén att bara använda det som finns hemma - potatisen slut, inga rödbetor. Annars var det en perfekt pölsadag.