onsdag 9 december 2009

Jag fick ett erbjudande om en tids gratisprenumeration från den näst största morgontidningen. Jag valde helgprenumeration, fredag - söndag. Motprestationen skulle vara att besvara några frågor om tidningen. Ett vänligt besked på nätet sa att 27 november skulle tidningen komma. Den helgen gick utan tidning, anmälde utebliven tidning på nätet. Beklagande, bättring skulle ske. Även förra helgen utebliven tidning. Då ringde jag kundtjänst. En (troligen ung) man utan efternamn lovade med emfas att han verkligen skulle tala allvar med distributionen. Det har han nog gjort för nu kommer tidningen varje dag. Brevlådan pryds av en ny, gul klisterlapp som väl ska ge tidningsbudet en påminnelse om att i denna låda ska dessa tidningar ner.
Så nu funderar jag på om jag ska ringa igen och säga att det blev fel igen fast liksom åt andra hållet.
Efter 40 år med den största draken är det ju inte så lätt att vänja sig vid en ny. Vid en hastig jämförelse så tycks lillasystern ha färre annonser men annars är det nog inte så stor skillnad. All världens elände blandat med livstil och relationer, mycket sport och ekonomi i båda.
Jag kanske ska nöja mig med enbart den stora länstidningen. Då blir det ju inte så mycket att ta med till återvinningen. Men det är ju förstås det dagliga krysset...

Inga kommentarer: