tisdag 20 april 2010

Drömde att jag var på Operan med min väninna B. Lokalen såg ut som Folkets hus vid Norra Bantorget och det mest förvånande var att Gustav VI Adolf satt i publiken. (död 1974) Mina knän kändes väldigt stela men B fick till en liten knix. I mitten på 60-talet när jag var au pair i London, bodde jag nästan granne med kungen. Han bodde alltid på Hyde Park Hotel i Knightsbridge och "min" familj hade ett smalt lite hus på exklusiva Beauchamp place. Såg honom och drottning Louise en gång i svenska kyrkan och då var inte mina knän så stela. Men varför drömmer man sånt? Har det något med den hysteriska bevakningen av det stundande bröllopet att göra, att jag tycker det är dags att avskaffa monarkin, att jag tycker att de kan bekosta sina kalas själva? Har aldrig varit på Kgl Operan heller men snart ska jag besöka B i huvudstaden. Men då blir det nog mest shopping och latte. Drömtydning är nog lite vanskligt, har ingen aning om hur detta skulle kunna tolkas. Kanske var det bara lite halvdålig sömn efter sonens 30-årskalas för där var det gott om mat och dryck. Man blir ju lite däven efter kalas i min ålder. Ungdomarna kalasade nog nästan hela natten medan vi gamlingar kroknade betydligt tidigare. Det är så härligt att få vara med på de här kalasen, som en dröm.

Inga kommentarer: