tisdag 21 maj 2013

Det kan ju inte vara sant

Men kan det vara sant att Jan-Åke Johnsson, han som kämpade så för Saab, har ägnat sig åt ekonomiska oegentligheter? Det påstår aftonblaskorna iaf. Det kan jag inte tro, i mina ögon stod han för hederlighet och redbarhet i det bolaget. Så länge han var så  närde jag ett litet hopp om överlevnad för det anrika märket. Ända sen vi hade de där rostiga 95:orna så har jag nämligen haft en sentimental svaghet för märket. Men när han sade upp sig och slutade så förstod jag ju varåt det barkade och jag hade ju rätt - det gick ju åt skogen. Jag har ju aldrig träffat karln men jag kan då rakt inte tro att han gjort nåt ohederligt eller olagligt.

2 kommentarer:

PO66 sa...

Nog är det svårt att tro om honom. Men hur många gånger har man inte sett på senare tid att där ekonomisk vinning finns att göra (typ bonusar etc), där försvinner ärlighet tillsammans med vett, sans och verklighetsförankring hos många.

Anonym sa...

Som högste ansvarig i bolaget stod han för utbetalning av svart lön till
ägaren Victor Mueller. Pengar till
skatteparadiset Nederländska Antil-
lerna.
Han gjorde det säkert för ett gott
syfte, att rädda SAAB och kanske inte
för egen vinning.
Men likt f-bannat olagligt!
Civilingenjör Bo Adolfsson
SAAB-ägare i 35 år