tisdag 25 juni 2013

Generöst av dem.

Nu har jag precis sagt upp min senaste prenumeration. De är ju så generösa tidskrifterna och bokklubbarna  - tre nummer av tidningen och några gåvor för 59 kronor som gör att man "sparar" hundratals kronor. Frakt och exp.avg. tillkommer ju förstås.
Sekatör och kökshandduk, glasskål och sjal, necessär, handkräm och en lite fiinare flytande tvål är bara de senaste exemplen på vad jag fått från de generösa redaktionerna.  Sen kommer ju tidningarna också.
En liten kabinväska som stinker plast, batteridriven (!) pepparkvarn, doftljus som ger den allergiske besvär är ju mindre lyckade gåvor och en del grejer  står i skänken och väntar på en tur till nån loppmarknad.
I dag skulle det vara bra med ett nytt lite magasin att läsa. Det regnar på ett ihärdigt vis, det kommer nog att hålla på hela dagen.
Nu när alla utom min favorittidning Lantliv är uppsagda så får jag väl googla lite på hotell, färjelinjer och broavgifter eller rota lite i korgen med oavslutade handarbeten.
Sen blir det nog en tur till det glada barnbarnet -  han  som skiner som solen.

Inga kommentarer: