onsdag 25 september 2013

Har du körkortet med dig

I förmiddags, vid tiotiden, stod polisen på gatan utanför Ica-parkeringen och en strålande snygg ung blondin stoppade mig. Körkort och blåsning. Snabbt överstökat för min del.
Skulle ju aldrig komma på iden att sätta mig bakom ratten om jag tagit mig ett glas och aldrig att jag skulle ta ett glas så tidigt på dagen. Skulle man vara så dum och sen åka dit finge man ju skämmas ögonen ur sig och det vore bäst att emigrera.
Nu fick jag en känsla av att de var ute efter nån särskild så jag drog benen efter mig på parkeringen.
I motsatt färdriktning höll polisen kvar en bil och den polisen talade ivrigt i sin mobil. Vet inte hur det avlöpte man vill ju inte verka alltför nyfiken och min lilla tant väntade på att jag skulle komma.Det är dags att betala räkningarna och hon blir lite orolig om jag är försenad.
Faktiskt ganska kul att få visa den där lappen, det är ju inte så ofta. Kanske tur det, nu när jag tittar på mig själv ser att jag ler lite självbelåtet.
Nästa gång jag blir stoppad kanske jag kört lite för fort, då är det inte lika kul. Då vore ett annat ansiktsuttryck mer passande.

1 kommentar:

PO66 sa...

Har aldrig under alla år visat körkort. Däremot fick jag blåsa en gång för en massa år sedan, det var på den lilla vägen där man svänger av från Askersundshållet in mot Tiveden och Karlsborg. Sent på kvällen, inte en bil mer än min egen på de milen, men där fanns poliserna, tror till och med de var 3 stycken.