torsdag 28 november 2013

Lite låg har jag varit.

Det vore ju att gå till överdrift att säga att jag har varit deprimerad men lite låg har jag allt varit. Det är väl mörkret brukar jag tänka och det kommer smygande över mig i november. Jag tappar sugen liksom. Vill egentligen inte göra nånting.
Jag har trevliga kamrater att promenera med på morgnarna, jag har varit med maken i Göteborg två veckor under november, lunchat med dottern, shoppat, gått på konstmuseet, träffat goda vänner, babblat i telefonen, besökt min lilla tant och fikat med henne, läst boken till läsecirkeln och diskuterat den, sett en massa fina fågelbilder på Föreläsningsföreningen,väntar ett nytt barnbarn om nån vecka, i morgon kommer lille Ivar och sover över till lördag. Så jag har det ju hur bra som helst men ändå.....
Nu är det ju strax första advent och jag har gjort en tidig tjuvstart med stjärnorna i fönstren, hyacinter och amaryllis så nu är jag nog uppe vid ytan igen.  Men lite låg har jag varit

1 kommentar:

Maggan sa...

Jag förstår dig. Gillar inte heller mörkret och värre blir det med åren.