onsdag 19 februari 2014

Magsjuka på fjällresan.

Bilen var packad och matsäcken klar. Vi tänkte att vi skulle vara iväg halv sju. Då kunde vi lösa melodikrysset och sen vara framme i Björnrike tidigt på eftermiddan.
På nattten hörde jag att lille Ivar var vaken och när jag gick upp halv fem så förstod vi att det bara var att avvakta med avfärden. magsjuka. Skulle vi åka senare under dagen eller på kvälllen? Blev inget med det för efter några timmar var jag också drabbad. På radion gick det ut varningar för mycket dåligt väglag och det såg vi ju spåren avnär vi kom iväg på söndag morgon. På Orsa finnmark var det riktigt vinterföre och sen tog slasket vid. Bärgningsbilarnas julafton.
Måndan blev en vilodag för mig i stugan, men i går i det strålande fjällvädret åkte vi till Vålkojan. Fjolårsvallan var perfekt, jättebra glid men jag var ju lite osäker på formen. Tog det lite lugnt på nervägen  men våfflan med sylt och grädde gav krafter till hemfärden. Jag gjorde som Johan Olsson - gick ut först och blev aldrig omåkt.
Ivar som inte ville båka i pulkan fick bli hämtad med bil och sen var det dotterns tur att bli magjuk.
Idag blir det en tur med Ivar på snowracer till pulkabacken vid Björnvallen och sen får vi se om nån mer ska bli magsjuk.
Just nu  -8 grader, vindstilla och lätta moln.

Inga kommentarer: