fredag 28 februari 2014

Tycker de lika i alla frågor?

Lyssnar på Radio Örebro - fredagspanelens tre deltagare sammanträder. Aktuella frågor ska diskuteras, inte Krim och annat jobbigt utan t.ex om huruvida Leonore är ett bra namn på en liten flicka som fötts på andra sidan Atlanten. Namnet får godkänt, stor samstämmighet i gruppen. Självscanning i livsmedelsaffären avhandlas också - såå jobbigt och dumt, svårt att komma ihåg att scanna allt och  blir man påkommen så blir man ju kontrollerad flera gånger, så hemskt alltså. även i denna fråga är alla på samma linje. Sen är det Jimmy Åkesson som varit på besök. Debattledaren känner sig tydligen lite trampad på tårna eftersom hon fått kritik för sitt sätt att intervjua honom. Medhåll från gruppen. De som kritiserat henne har förstås helt fel i sin kritik. Har ingen aning om den kritiken är befogad eller ej, hörde inte det inslaget.
Det jag undrar över är hur man väljer deltagare i panelen. Bor alla tre på cykelavstånd från studion, är de i samma ålder och varför tycker de så lika i alla frågor?
Kunde ingen ha en lite avvikande åsikt, sticka ut lite och inte vara så rörande överens i alla frågor?
Kan det inte vara nån ung, nån gammal, nån utifrån länet - troligen inte.
Så jag utnyttjar mina valmöjligheter och knappar över till P1.

2 kommentarer:

anybody sa...

Du menar alltså att du anser att det finns andra åsikter att ta hänsyn till än ÅSIKTEN???

Så modig kan man bara vara om bloggen är så liten att den går under åsiktspolisens radar .. ;-)

Och jag vet inte riktigt om jag tycker att P1 står för någon större bredd när det gäller avvikande åsikter??

Möjligen kan det dyka upp någon som behandlas som mindre vetande eftersom h*n kommer med en felaktig åsikt som genast underkänns.

Så nu för tiden blir jag mest förvånad om det dyker upp någon som är en aaaaning tveksam. Bara det är djärvt i dagens enkelriktade twitterklimat.

epsilon sa...

anybody - det var nog israpporten jag slog över till. Nyfiken på isläget i norra Vänerns skärgårdar. F.ö håller jag med dig, även om P1.