onsdag 18 juni 2014

Slippa lindrigt undan

Näsduksträdet och de flesta rhododendronsorterna är överblommade. Hur kunde jag planera så dåligt? Det beror nog  på att allt är så tidigt i år.  Några fina rosa sorter från Korea är överdådigt vackra, dahliorna är redan på gång i i den stora rabatten ovanför spegeldammen är man igång med att plantera ett japansk tema. Det är japanår i år i Botaniska trädgården. Botaniska är verkligen en pärla att besöka oavsett årstid men nu är det verkligen så fint.
Jag är med maken i Göteborg igen och har verkligen tur med vädret. Solsken och svaga vindar. Åker med Älvsnabben till Lilla bommen men det är för varmt för att gå i affärer så jag går bara till den lilla handarbetsaffären på Drottningatan och köper tre dockor rosa moulinegarn. Sen åker jag hem med båten igen och tar en promenad längs älven. Det ligger ett trevligt fik med utsikt över Ostindiefarararen. Där kan man sitta ett bra tag i solen och titta på folk som går eller joggar förbi och på båtarna som drar förbi på älven. 
Funderar över middan - i måndags blev det grillad kyckling från Ica, i går var vi på Port Arthur. I kväll ska det torkas fönster vilket är första gången på de år vi haft lägenheten. Kommer troligen att märkas en viss skillnad  Så jag vill ju komma lindrigt undan. Blir kanske lite skaldjur från Ica.
I morgon vid lunchtid ska vi sitta på tåget igen och om allt går som det ska så är vi hemma i god tid till områdesfesten på fotbollsplanen. Då kan man grilla några korvar och slippa lindrigt undan ännu en gång.


1 kommentar:

Maggan sa...

Det låter som perfekta dagar, de där i Götet. Matlagning kan vara skönt att slippa!