fredag 25 juli 2014

Det var ju riktigt roligt

Ja, nu är den överstånden, födelsedagen alltså och det gick bra. krisen är över. Jag blev så uppvaktad. Ett överdåd av blommor, upplevelser - en redan upplevd och flera som kommer, en ny telefon av smart sort. 
Tur som en tokig med vädret hade jag ju också. Det var soligt och varmt men inte så hett som det varit de senaste dagarna. Den gamla genuan och bommen som blev kvar efter masthaveriet blev solskydd istf regnskydd och altanen och stolarna räckte. Smörgåstårtan också. Med barnen och deras respektive och bästisarna Barbro och Leif hade vi en jättetrevlig middag på kvällen. Barnbarnen och den lilla valpen Morris var en extra förgyllning.
Den hemlighetsfyllda presenten från svägerskor och svågrar visade sig vara Läckö slott med trerätters på restaurang Fatburen och opera på borggården. Gott och trevligt i den speciella miljön. Övernattning på Hotell Rådhuset i Lidköping. Det ser lite trist ut från utsidan men insidan är ett fräscht och snyggt hotell med strålande serviceinriktad personal och en frukost utöver det vanliga.
Lidköping är en så trevlig stad med ett extra plus - dottern, mågen och barnbarnet bor ju där så det blev kaffe med dopp i deras trädgård innan vi åkte hem på lördan.
Av maken fick jag en ny mobil av valfri sort och bara att välja är ju en pärs. De unga runt mig påstår att Iphone är lättast att hantera så det får bli en sån. Nu återstår att tanka över alla bilder från den gamla till datorn.
 - Vilket operativsystem har den här? Har du kontakt mellan mobilen och datorn med blåtand? Har jag ju ingen aning om förstås och är beredd att låta alla bilder gå åt fanders men ingenjören meckar lite och nu är det mesta överfört.
I höst får jag välja mellan teater och middag i huvudstaden eller trerätters middag med havsutsikt nånstans i Europa. Med tanke på min ålder så får ledsagare medfölja utan kostnad.
Barnen, som också var inne på operaköret, ska överraska mig i mitten av september. Svärdotter M skrev nåt om forsränning på fb men det är nog bara lur.
Så det gick bra att fylla år och krisen är nog över.

3 kommentarer:

Martina sa...

Du kan vara lugn. Jag ska ju med så det blir ingen forsränning eller annat otäckt!

Marianne sa...

Varma gratulationer i efterskott från värmlänningarne :)

Kram Marianne

epsilon sa...

Martina - vad bra, dig kan man lita på.
Marianne - tackar så mycket!