söndag 28 september 2014

Var är sladden

Satan också - jag glömde sladden. Laddarsladden till min nya mobil. De måste vara ett minibatteri som sitter i tänkte jag först. Men den kan ju göra så många fler konster än den gamla.
Så förargligt att den ligger kvar på nattygsbordet hos svågern och svägerskan i Veckholm, vit mot det vita bordet.
Vi hann ju knappt hem från Göteborg innan vi drog iväg mot öster med bordet som B köpte via Linne och Lumps hemsida och mitt benägna bistånd.
En tur till Uppsala blev det. Förmiddagskaffe på Fågelsången där vi brukade fika när vi tentat i Slottskällans murriga lokaler och en koll på vilket hus vi bodde i på Folkungagatan. Stan är sig förstås lik men ändå annorlunda med mycket ny bebyggelse.
Sen blev det äppelplockning i blåsvädret. Så mycket äpplen väntar nu på beredning men de får vänta ett tag. DN:s dubbelkryss får gå före, min söndagsnjutning. Maken roar sig med annat. Han kör racerbil på Gelleråsen, födelsedagspresenten från mig och barnen.
Och jag får väl ta en stillsammare liten biltur för att ladda  mobilen.

Inga kommentarer: