söndag 5 oktober 2014

Var är min rosa scarf?

Var är min rosa scarf, den där snygga i lin som passar till så mycket? Nu är den borta, puts väck när jag börjar fundera över vilka kläder jag ska packa inför Brüssel, Flandern och Pas de Calais.
Att jag sen ännu inte hittat en grön i rätt färg till en lättpackad tunika gör ju inte saken bättre.
Och de där röda Cinnamonskorna med gula snören ställer ju också till det en aning.
Hur vädret blir är ju givetvis också skrivet i stjärnorna så man vet ju inte om man ska satsa på lite somrigt i blått eller mer höstaktigt murr i svart och grått.
Ja man har alltså problem.
Annars flyter det på med äpplena. Den ena frysen är proppfull i mos och pajer. Jag har kokat chutney á la Ernst och marmelad med ingefära efter eget huvud. Plastpåsar med skalat och klyftat ligger i boxen och nu går torken för fullt med äppelringar. Till Axel gjorde jag mos av de sötaste äpplena och Ivar och hans mamma ska få ringarna. En kasse kvar - ska nog vara klar innan vi drar iväg till moule frites och förstavärldskrigsminnen.
Bara jag nu hittar scarfen.

Inga kommentarer: