fredag 14 november 2014

Novemberdiagnos

Läser i en blogg att bloggerskan blivit  diagnostiserad med vinterdepression. Visste inte att man kan få en diagnos. Jag kanske kunde få intyg på novemberdepression och kanske en liten solresa på recept. Eller depression förresten det är ju att ta i, mera att jag känner mig låg. Och det har jag ju egentligen ingen anledning till.  Men precis som hon med diagnosen så försöker jag göra roliga saker.
Nu i veckan var jag med maken i Göteborg. Där var det milt och skönt i vädret och flera dagar såg man solen. I Botansikas växthus blommade orkideerna och det doftade gott av vanilj. Jag hittade en rabattcheck i plånboken så fick en randig favorit nästan gratis hos Gudrun Sjödén och Hemtex i Eriksberg hade extrapriser på juliga löpare och tabletter. Läsecirkelboken Lady Almina och verklighetens Downton Abbey ger anledning till forskning, i Wikipedia, om alla möjliga gubbar från början på förra seklet.
Men här i kanten av stora skogen är det bara grått, det har inte varit ljust på på hela dagen, knappt att det går att hålla sig vaken. Duggregnar gör det också.
I broderiprojeket Märkduken har vi kommit fram till K och L och på måndag ska den skickas vidare. så jag får ju lägga på ett kol med broderandet. Idag krävdes det ju pannlampa för att man skulle få till någorlunda jämna stygn.  Ett K och en liten katt har det blivit men nu ska det bli ett L också, kanske korsstygn  och en lax eller limpa i  stjälkstygn.
Noga med motionen ska man vara nu i novemberdiset men där missade jag i går morse, var vaken på natten och löste gamla korsord och sen försov jag mig så pass att jag inte hann gå femman. vaknade inte förrän tjugo i åtta och det har ju inte hänt på år och dag. 
Nu sitter jag här och gäspar, tänder ljus, äter av chokladbitarana, Icas uppmuntrande novembergåva.
Jag har det ju hur bra som helst om det bara inte vore för novemberdiagnosen.

Inga kommentarer: