tisdag 3 februari 2015

Bilen full av sopor

Just när man börjat tro att det inte skulle bli nån vinter så kom den och det med besked. För nu snöar det för en ständig jämna. Sen dagar tillbaka. Jag har ju alltid brukat hävda att jag gillar vinter och snö men nu börjar jag tro att jag ändrat mig. En aning iaf.
Den tunga blötsnön från veckoslutet har tack o lov bytts mot en lättare och fluffigare variant men det kommer ju så mycket.
Traktorn som plogar kommer tidigt och trycker upp en stor driva vid brevlådan, vid soptunnan, bakom bilarna, vid garagenerfarten.  Våra bilar står ute eftersom garaget nog är ritat för en Fiat 500 och sen länge fullt av verktyg, däck och braatthagrejer.
Så det tar en bra stund att sopa och skrapa bort snö och is. Motorvärmare och kupefläkt gör sitt men nu har hänt något med bakluckan.
Igår, innan jag åkte till min lilla tant som behövde hjälp både med att slänga sopor och gå till Ica, ställde jag in plast, kartong, glas och tidningar som skulle till återvinningen.
Sen tog det det bra tag att handla, är man 92 så går man inte så fort. Bjuda på kaffe ville hon också och när jag kom ut till bilen så satt bakluckan som berget.Fastfrusen!
Minusgraderna ser ju ut att hålla i sig. Det som ska slängas tornar upp sig i bakluckan. Är faktiskt tacksam för den där egenheten som kombibilar har, att snön alltid murar igen bakrutan. Man vill ju inte visa att man far omkring med sopor.


Inga kommentarer: