måndag 2 mars 2015

När blir det sommartid?

Måtte vi gå över till sommartid snart. Min dygnsrytm passar bättre för det. Det är ju alldeles för tidigt att vakna halv fem. Jag försöker somna om men det vill sig sällan. Så jag kliver upp, sätter på kaffevatten och hämtar tidningen i lådan. Har haft DN sen sjuttiotalet och tänker väl fortsätta. Men den är ju väldigt tunn nu för tiden, Och dyr.
Så innan det ljusnar så har man ju skummat igenom den. Det som kan ta en stund är Dagens bryderi, det lilla korsordet som förgyller ens morgon måndag till torsdag. Lite mer att läsa på helgerna och då är det ju Dubbelkrysset som är så roligt. Fast i går var det lite för lätt, behövde inte ens ta hjälp av webbkryss.nu - sida där en massa kvicktänkta och hjälpsamma ständigt är beredda att rycka in.
Att man kan läsa tidningen på nätet är ju gott och väl  men än så länge är inte korsorden interaktiva, eller så är det bara jag som inte vet hur man gör. Så jag fortsätter att vara prenumerant, får väl se hur länge vi kan få den i lådan. På min gata där det bor mest unga familjer numera är det bara vi som har tidning. De unga sover säkert bättre än jag på morgnarna också. Alltid lika tyst och stilla när jag är ute vid lådan .Men sommartiden närmar sig.

Inga kommentarer: