måndag 27 april 2015

Hosta och snor

Men ska detta aldrig gå över? Det är hostan jag menar. Jag har hostat sen förra helgen, en envis, skrällande hosta som kom med tryckande värk över pannan vilken så småningom gick över i snörvlande rinnande snuva.
Jag hostar och hackar, spottar och fräser. Det värker i hela bröstkorgen. Segt slem, rinnande snor, dunkande huvud och svidande hals.
Hostmedicin, halstabletter, honungsvatten, ansiktsbastu.
Jag känner mig sjuk och tempen visar 36,7. Typisk väntaochseomdetgåröversjuka. På nätet läser jag att man kan ta kontakt med vården om man hostat i två veckor, får svårt att andas eller får hög feber. Så där har jag ju inget att hämta.
Men nu måste jag snart bli bra. Eftersom vi inte kunde åka och hosta ner alla på Ivars treårsdag och missade hans fina kalas så ska vi göra ett nytt försök till helgen. Då måste ju det värsta vara över.
Vårförkylningar brukar vara envisa sägs det. Jotack, jag märker det

2 kommentarer:

Marianne sa...

Hostar och snörvlar i kapp med dig i dessa dagar, usch och fy.

epsilon sa...

Marianne - Visst är det jobbigt - tror nästan att jag fått kikhosta igen.