lördag 29 augusti 2015

Vilken härlig sommar

Snart är det september och sommaren ska vara slut, men det märks ju inte. Lite kyliga morgnar men vackra dagar och ett välkommet regn det är ju livet på en pinne för en pensionär.
Jag tycker förresten inte att sommaren var så dålig för jag har haft så mycket att göra. Trevliga utflykter och resor både hit och dit.
Göteborg när Volvo Ocean racebåtarna gick i mål, Dalhalla för att fira svägerskan Britas 70 år. 
Orust, Tjörn  och Ucklum på textil- och akvarellutställningar, Persberg  och syrran, Nora för shopping, Kristinehamn för Picasso, von Echstedska gården och Borgvik för kulturen. Tant Gredelin i Enköping och Grönsöö slott med svåger o svägerska. Arvikaverken och Oskar Kjellbergmuseet med Esabs seniorer, Karlsborgs fästning med Ramundeboda Spf.
Jag tror jag måste hämta andan lite.
Hur har jag hunnit allt tro för jag har broderat som en tok också. Taket har vi lagt om också, dvs fyra raska snickare gjorde jobbet men jag bakade varje dag, bjöd på kaffe och försåg dem med lättöl när det var för stekhett på taket.
Nu tar vi strax tåget till Stockholm för att fira Leif som fyller 70.
Och jag ser i almanackan att varenda helg i september är inbokad.
Pensionärslivet visar sig från sin bästa sida.

Inga kommentarer: