fredag 19 februari 2016

Lurendrejare

Jag har gått på det förut och nu gjorde jag det igen.
- Hej , jag heter ...... och jag ringer från Ex......, jag skulle vilja ställa några
frågor kring en undersökning som vi håller på med.
Det kan man väl ställa upp på och frågorna handlade om bilar, matlagning, boende.
Jag svarade förstås och var ganska hjälpsam men när jag frågade när undersökningen skulle publiceras så var det ingen undersökning utan det var bakgrundsmaterial rent allmänt. Och sen kom det att eftersom jag utvald som en av få i landet att svara på hans fråga så skulle jag som belöning få välja mellan två paket, endera tre nummer av Motorsport eller tre nummer av Mitt kök.
Jädrans lurendrejare, han var givetvis inte det minsta intresserad av mina svar, han ville bara  pracka på mig en prenumeration.
Nån som ville sälja prenumeration på lotter åt PRO har ju försökt lura in mig på det tidigare så jag är väldigt misstänksam mot det som sägs vara gratis.
Det som jag faller för är tre nummer av alla möjliga inredningstidningar där man får snygga flaskor med handtvål, snygga doftljus, Marimekkoskålar eller som senast en skål i Ostindias nya dekor Floris som går ihop med gamla Ostindia. När man fått gåvan säger man upp prenumerationen. Hus och Hem, Hem och Fritid, Sköna Hem, Antik och Auktion - alla har fått förgylla min tillvaro med sina blanka  sidor och sina fina gåvor. Där känner jag mig inte det minsta lurad.
Men den här gossen som ringde idag - honom är jag sur på. Han inte bara lurades, han ljög också för han sa att han ringde från Expressen.

Inga kommentarer: