söndag 15 maj 2016

Vann rätt låt?

Jag har ingen aning om huruvida rätt låt vann. Jag förstår inte hur nån kan orka sitta sig igenom de där evighetslånga föreställningarna. Först alla deltävlingar för att få fram en svensk vinnare och sen semifinalerna - snark.
Finalen hade tydligen först ett uppsnack som säkert var lika intressant som allt snackande som föregår fotboll och hockey där många experter får tillfälle att visa upp sig.
Så jag löste DN:s fredagskorsord  som tog upp Shakespeare, vilket krävde en del googlande, konstigt vad mycket man glömt, sov en stund och vaknade lagom till snabbrepriserna.  De räckte till för att göra mig uttråkad. Och sen mellannummer av programledarna, dem världsberömde amerikanen innan den stora utmobbningen kommer igång. Då behöver programledarinnan skrika sig hes och det är bara den svenska poängen som levereras av en skrikande dito.
Inga synpunkter alls på segraren men Frans verkar vara en mogen kille som fortsätter i skolan, sköter sig och verkar helt sakna anlag för divalater. Han vore en bra förebild för andra skolungdomar, de som i Pisaundersökningarna leder ligan i att skolka och komma försent.
Nu har jag hört Frans låt tillräckligt många gånger för att känna igen den, vilket inte gäller för nån av de andra bidragen.



Inga kommentarer: