onsdag 22 mars 2017

Vad sorgligt - inget mer Sven-Ingvars

Vad sorgligt - inget mer Sven-Ingvars. Vi är många som är berörda, jag blev det  mycket mer än jag trott att jag skulle bli. Så mycket på P1 hela morgonen. Jag lyssnade fram till "Ring P1", då stängde jag av, plockade fram alla mina cd:n,  dammade av dem och spelade dem i kronologisk ordning. Så mycket minnen som dyker upp - Parkhallen i Filipstad, Sandgrund, Lindfors folkets park, gratiskonserterna på Sandgrundsudden,  Örebro konserthus, Bregårdsskolans aula.
Riktigt vemodigt är det, jag hostar och snorar lite och blir lite snyftig, vemodig över tidens gång. Det är för många som dör nu som man haft med sig sen ungdomen tycks det. Se sista konserterna och skivan och teveprogrammet som gjordes till 60-årsjubileet är ju så bra, låter förstås mycket bättre än de tidiga skivorna. Sorgligt är det, riktigt vemodigt. Men musiken finns ju kvar.

Inga kommentarer: