fredag 26 juni 2020

Ôm en fryser...

- Ôm en fryser kan en ju klä på säj  brukade min mamma säga när det drog mot värmebölja. När jag var ung förstod jag ju aldrig det där,  men nu är jag där. För varmt, mår inte riktigt bra, hjärtat flimrar, huvet dunkar. Tropiska dygn har vi inte haft men bra nära har det ju varit. Fälla persienner, stäng igen, vidöppna fönster på natten, lägga sig på soffan i gillestugan, dricka vatten
Och nu ska jag äntligen göra nåt åt altangolvet. har funderat på det länge. Det grönskar lite av alger, inget blev nog gjort förra året, så då är det ju diverse rengöring som behövs. Och då behöver man en högtyckstvätt tänkte jag.  Så redan i april klickade jag hem en från bygghemma.se. Maj månad inbjöd ju inte direkt till att blaska med kallt vatten så den blev stående. Sen skulle maken använda den till nån rengöring  och då släckte den hela huset, tack jordfelsbrytaren. Nu mer än månad senare, åtskilliga kontakter med bygghemma  så är den fortfarande obrukbar. Mycket krångligt att reklamera, ska göras på mail även om man tror att det är gjort när man kommit fram i deras telefonkö, foto på skadan ska in, lite skrattretande eftersom maskinen inte varit igång ens en sekund och några synliga skador inte finns. Senaste beskedet från någon som inte vill uppge sitt efternamn är att den ligger på deras reklamationsavdelning.  De har väl mycket där,kanske många undermåliga varor utprånglade.
Men nu i värmen, med en ny vattenslang och en gammaldags levang kommer jag att kunna roa mig hela dagen. Frysa kommer jag iaf inte göra.

Inga kommentarer: