onsdag 4 maj 2022

Hur tänker de på DN

Nu är det dags för dig att förnya din prenumeration på Dagens Nyheter. fakturan avser din prenumerationsavgift för kommande period. Vi ber dig att betala senast2022-05-11.
Så står det i fakturan från DN. Och med stor och fet text står det: Att betala via Autogiro 749,00.
I åratal har jag betalat via autogiro och som vanligt har ju betalning gått in, denna gång 0428.  
Fakturan är daterad 0427. Alltså man skickar ut en uppfordrande faktura som med stora bokstäver skriker åt en att betala före ett ganska kort datum för något som redan är betalt. Enligt chatten håller de på att byta system så därför skickar de ut de här breven. Dåligt kundbemötande tycker jag även om chatten skrev att jag inte ska få fler fakturor.
Har varit prenumerant ända sen sent 60-tal och envisas fortfarande med papperstidningen. Ganska dyrt är det ju att få de där bladen i lådan varje morgon förstås. På vår gata har tidningsbudet bara ärende till vår låda och ja ,jag vet att jag kan läsa den på nätet. Men det är inte samma sak, jag vill ha det där prasslet till morgonkaffet. Sen är det ju korsorden förstås, dubbelkrysset på söndagarna och dagens bryderi på vardagarna.
Men nu börjar jag ändå fundera - kanske man skulle byta till nån med trevligare kundbemötande. Om det nu finns nån.


1 kommentar:

Mikael sa...

Ge inte DN och Wolodarsky en spänn.
/Mikael Svensson