söndag 12 juli 2009

Det är som jag inte kan sluta, Kajsa Warg regerar mitt liv. Fast idag var jag tvungen att handla -potatis, grönsaker, gräddfil och kött att grilla. Sonen med sambo, en granne med två barn, kompisar till sonen kpm alla lagom till förmiddagskaffe på den (mycket) rymliga altanen.

Släta bullar, makens favoritbullar, inköpta bakom min rygg och Stöpaforskaka ( Selma Lagerlöfs recept/ skrädmjöl, lingonsylt, havregryn) från frysen.

De energiska ungdomarna satte igång med underarbete för målning på altanen så jag fick fixa maten och då kom ur skafferiets djup burkarna med krabbstuvningen som utrörd med lite cajennpeppar blev rätt ok på varm smörgås till förrätt. Det var mest stuvning och lite krabba.

Varmrätt grillat - allt inköpt idag. Men efterrätten blev en burk med fruktcoktail och glass ur frysens djup. Nu har ungdomarna åkt och jag funderar på om jag kan få ihop något av rött ris, makrill i tomatsås och en röd paprika. För den där gamla corned beefen ... nej där går nog gränsen. Fast med några hårdkokta ägg så kanske, ja vi får se hur det blir i morgon

1 kommentar:

Pangbruden sa...

Med några hårdkokta ägg och skuren sallad till så blir det nog inte så dumt.. kanske på en hård macka?