måndag 18 oktober 2010

Drömtydning?

Jag minns nästan aldrig vad jag drömt men i morse.... Vaknade som jag brukar vid så där halv sex men blundade och somnade konstigt nog om och då började det - i en skolsal. Lite konstig möblering med höga barstolar och ribbstolar längs väggarna. Min make var där och Maggan, vars blogg jag läser, var också med. Det var rätt mycket folk och rätt dämpad stämning. Jag irrade runt i rummet med min bärbara dator och sen blev klassrummet mycket långt och vi diskuterade alla ombyggnader man gjort i skolorna här på orten. Sen var jag plötsligt utanför och skolan hade förvandlats till Filipstads kyrka och jag kom på att min handväska var kvar därinne. Där skulle det vara konsert och publiken stod utanför och väntade. Dörren var låst men en av mina gamla kolleger hade nyckel och släppte in mig. Jag visste precis var jag lagt väskan och på vägen dit hälsade jag på min favoritvaktmästare (Centralskolan). Väskan låg där jag lagt den - den var tom!
Just när jag satt där i bänken och funderade hur jag skulle kunna spärra bank- och bensinkort så tände maken ljuset i sovrummet och jag var rätt så tacksam över att vakna.
Undrar hur man ska tolka det här om det ens går. Jag läste ju Maggans blogg i går, den stulna gräsklipparen har kommit till rätta så vi diskuterade ju stölden i går kväll, jag ska använda vår gamla bil som inte går att låsa denna vecka och har funderat över vad jag ska göra med handväskan under våra morgonpromenader i Byggemarken. Den kan ju inte lämnas i olåst bil.
(I morse lämnade jag väskan hemma för säkerhets skull.)
Vad Freud skulle sagt vill jag kanske inte ens veta.

1 kommentar:

Maggan sa...

Jag tror att jag känner mig hedrad av att få´förekomma i din dröm?!

Det är rätt spännande med drömmar. Jag drömde att jag var i Paris häromdagen, men så vaknar man upp i Laxå.