torsdag 10 mars 2011

Jag borde inte gnälla

Nu är jag riktigt trött på det här. Känner mig verkligen gnällig. Gipset ska sitta till nästa måndag och det är ju inte så länge och jag vet ju att de finns de som har det värre. Jag bor ju inte i Libyen eller i någon annan förgård till helvetet. I-landsproblem helt visst.
Jag är väl omhändertagen. Min man är i Göteborg så lite som möjligt,sonen med sambo och vänner och grannar ställer upp som hemtjänst när maken måste till Gbg.Grannen M kommer tidningen på morgonen och posten, E-K tar med mat från kinesen, E-B kommer med böcker. Folk ringer, jag får blommor. Nu ska jag sluta klaga.
Häromdagen kom räkningen från USÖ. Det kostar 80 kr per dygn att ligga där och bli omhändertagen - ganska bra pris för all inklusive. Att åka ambulans är gratis för den enskilde. Att bli omhändertagen av en ortoped mitt i natten kostar 300 kr. Att två ortopeder opererar mig i nån timme på lördag förmiddag kostar mig inget. Återbesöket hos gipsmästarna på frakturavdelningen gick på 80kr. Det är ju verkligen toppen!
Jag borde vara på bättre humör. Undrar om jag kan skylla på vädret? Blötsnö, regn, blåst. Men kanske kan det kallas sjukdomsvinst att man slipper gå ut.

3 kommentarer:

Cici sa...

Du är nog inte gnällig, bara otålig. Och det är ju mänskligt. Snart är du igång som vanligt och då kanske du längtar lite grann till de där dagarna då du fick ha det lugnt och skönt.

Pangbruden sa...

Man får visst gnälla, man är ju oftast sin egen verklighet närmast.

Visst är katastroferna i Japan och libyen mm fruktansvärda och visst ger det perspektiv på tillvaron, men det kan vara jobbigt att gå gipsad ändå!

Hoppas du snart är på benen som vanligt igen!

epsilon sa...

Tack Cici och Pangis för er vänliga inställnig. Idag skiner solen,så humöret stiger. Och snart blir jag nog av med gipset.