måndag 25 juli 2011

Servicesinne

Vissa människor är verkligen som klippt och skurna för serviceyrken. Fick en ny påminnelse när jag i veckan var kund i den lokala el/vitvaru/telefon/pappers och kontorstillbehörsbutiken. När jag kom in var expediten upptagen med en kvinna på troligen 80+ som skulle ha en ny telefon. Hon behövde en mobil för att kunna ringa 112 om hon skulle ramla med sin dålig höft,inne eller på skogspromenader.
Lite långa ledningar hade hon nog och frågade om samma sak flera gånger men den unga damen bakom disken hade en ängels tålamod, tog om förklarade och förklarade igen. Laddning, batteri, hur gör man när man ringer. Inga menande blickar till oss andra kunder, inga suckar.
Nu är det ju så att på en liten ort måste man vara tusenkonstnär på överlevnad som företagare och vi som bor här måste ju försöka vara köptrogna.
Det kommer jag vara i även i fortsättningen i förvissningen att jag kommer att bli vänligt och trevligt bemött hur borta i dimman jag än blir.

Inga kommentarer: