måndag 24 oktober 2011

En award

Fick en award av Anybody och vet inte riktigt vad jag ska göra med den. Känner mig lite smickrad men samtidigt villrådig, gör ändå ett försök.

1 När ingen ser eller hör mig .... jae vad gör jag då? Sjunger gör jag inte, dansar inte heller, kanske petar näsan eller gäspar ogenerat, fikar, tittar på löjliga TV-program. Intressanta hemligheter att avslöja saknas.

2 Jag går aldrig hemifrån utan .... Nycklar, telefon, näsduk. Om jag går är väl stavarna med och jag tar aldrig bilen utan att körkortet är med.Inget spännande där heller.

3 Min blogg heter som den gör därför att .... jag startade min blogg vid en genomgång på jobbet om nätets möjligheter, just då hade jag inte en tanke på att blogga men kursledaren tillhöll oss att ett namn var viktigt. Det var nog 2007 tror jag och mycket vatten har ju runnit under broarna sen dess.

4 Om jag vågade skulle jag.... jag vill inte ta en tripp ut i rymden, hoppa bungyjump eller fallskärm, inte åka fritt fall på Liseberg och gör inget annat i den stilen heller. Jag brukar säga att det är tur att jorden är upptäckt för om det hängt på mig så skulle Amerika fortfarande vara en okänd kontinent. Kanske skulle jag föröka köra bil i Paris, runt Triumfbågen...

5 Om tio år kommer jag att.... Ja vad kan man säga annat än att man hoppas att man är med i tillvaron. Gulla med barnbarn, åka skidor, skotta snö, resa i Europa. Det finns ju så mycket.

Jaha då var detta fixat. Skickar inte vidare för jag har inte riktigt förstått syftet med awarder, även om jag fick ta mig en funderare över hur jag lever och fungerar. Tack för utmaningen Anybody.

Inga kommentarer: