måndag 19 mars 2012

Gråväder

Borde det inte vara ljust nu när klockan är åtta? Blötsnö, gråväder och nordlig vind, kallt som satan när jag skjutsade maken till stationen.
Hade planerat att åka med till Göteborg eftersom det skulle bli varmt och vackert.
Men så blev det att omplanera för det blev en resa till Belgien för maken och jag fick överraskande snabbt tid för röntgen av bröst- och ländrygg. Undersökning redan på torsdag och dagen innan är det restriktioner med maten - enbart slaggfri kost.Förbjudet är rotsaker, grönsaker, frukt, stekt och fettrik mat. Jaha det ska nog gå bra för jag får äta kokt fisk, kokt kyckling , vitt ris eller pressad potatis (?). Undrar hur tanken bakom detta ser ut.
Hur röntgenstrålar beter sig har jag ju inte en aning om fast jag har nog inbillat mig att det är skelettet som syns och att allt annat, muskler, senor och fettlager lämnas därhän.
Men det är väl bäst att vara lydig.
Och på torsdag ska det visst bli både varmt och soligt, nästan som en försommardag.

2 kommentarer:

Cici sa...

Det kan inte vara vår och sol alla dagar.
Inte kul att ha matrestriktioner, men för en dag går det väl an. Hoppas sen att bilderna visar det dom ska.

Dotra sa...

Pressad potatis? Det vore jätteintressant att höra vad skillnaden är mellan kokt opressad potatis och pressad dito ur ett röntgenperspektiv.