Tänk att vår fasta telefon är så intressant och vilken rörande omsorg som visas en.
För en stund sen var det en ung röst från Call i Göteborg som ville sänka priset för vårt babblande i luren.
Eftersom jag har färska råd från bloggaren Lennart så frågade jag henne hur hon kunde veta vad jag har för kostnader. Stackars henne - hon sa att de är på väg däråt och att deras snitt och blablabla.
Jag var nog lite barsk, bad henne stryka oss från listan och meddelade även att jag inte kommer att byta leverantör samt att de inte ska gå ut med svepande formuleringar om saker som de inte har så stor vetskap om.
När jag sen kollade på nätet så får företaget recensioner som inte är nådiga. Lovar runt och håller tunt tycks det.
Måtte ju vara lukrativt att få folk att byta leverantör, annars skulle väl inte så många hålla på med detta.
Och varifrån kommer förtjänsten? Från missnöjda och lurade kunder kanske?.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Dom är verkligen en pina de där telefonförsäljarna och de som vill sälja telefonabonnemang är värst. Nu har jag börjat lära mig att säga "Jag är inte intresserad, tack ska du ha, hej" och sen lägga på. Vi har Nix men eftersom vår privata telefon också står på makens företag så gäller det inte det senare.
Cici - samma här firma på hemtelefonen. Pest och pina är det!
Nu i veckan fick jag ett samtal av en tjej som ville sälja miljövänlig el utan påslag. Det skulle bli mycket billigare än vad jag betalade nu. Hur mycket betalar jag nu? frågade jag henne. Det kunde hon inte svara på. Naturligtvis. Jag frågade vad utan påslag betydde. Elen såldes utan förtjänst, sa hon då. Jaha, varför inte bara skänka den till mig då? Det fick jag inget svar på.
Skicka en kommentar