onsdag 24 april 2013

Ett virus kanske?

Göteborgsvistelsen i helgen slutade med ont i magen. Min syster och svåger skulle äntligen få se vår lilla lägenhet. Så vi körde vårt vanliga koncept när vi har besök. Först gäller det att boka gästlägenheten, fyra personer i en etta duger ju inte i våra dagar.
På fredagkvällen är det middag på Port Arthur. Där var det hög ljudnivå, mycket folk och rätt ok mat.
Lördagen var det Sjöfartsmuseet och Röhska i sommarvärmen och på kvällen havskräftor och räkor hemma lägenheten.  Rikligt med skaldjur var det.
 Söndag förmiddag var promenad längs älven planerad men av det blev  inget.
Maken mådde inte bra, magont. Vi trodde ju att det var vanlig magsjuka så jag åkte med syster o svåger  men när jag kom hem ringde till maken hade han så ont att han faktiskt tog sig till akuten, först på Hisingen och sen på Östra sjukhuset  Man kunde ju misstänka blindtarm, tarmvred och en massa annat. Jag ångrade förstås att jag inte stannat..Hög sänka, feber men inget som han behövde läggas in  och vid det laget hade jag också ont i magen. Idag kom han hem med ett tidigt tåg och han är rätt ok. Vi är lite försiktiga med maten och kaffe är ingen höjdare. Är det nåt virus som går tro?  Har hört av flera att de varit dåliga. Och virus är nog bättre än nåt som måste opereras.

Inga kommentarer: