torsdag 10 oktober 2013

Skyfall

Idag blev det bara  två och en halv kilometer. När vi var i den första backen, den branta, så öppnade sig himlen i ett skyfall.
Jag tittade lite förstrött på väderleksrapporten i går kväll och trodde nog att det hade regnat över.
De andra tanterna hade resonerat likadant utom B-M som hade regnkläder.
 - Det blir nog inte så farligt sa vi först men det blev ett riktig skyfall.
Upp med huvan och trava på.
Ganska snart är ju jeansen dyblöta, hade faktiskt glömt hur tungt det är att gå i blöta kläder.
Kallt blir de ju också. genomblöta vantar, snytpapperet i fickan en blöt trasa, skorna dyngsura.
Torr om huvet eftersom jackan med huva  håller någorlunda tätt och under huvan mössa för hindra de förskräckliga älgflugorna att slå sig ner i min vita kalufs.
När vi kom ut på elljusspåret slutade det regna lika plötsligt som det börjat men det kommer att dröja innan skorna torkat. Kläderna dansar runt i tvättmaskinen och jag funderar på vad jag behöver ha med mig för en vecka vid Englands sydkust. Kanske regnkappa och paraply?

Inga kommentarer: