torsdag 6 augusti 2020

Så krångligt

Nu har hela förmiddan gått och det enda gjort är att googla på toasitsar. En djungel att vistas i är det när det enda man vet är att själva stolen är av märket Gustavsberg. Det börjar med att jag kom in ett städskov när trasmattan var nyhemkommen från tvätten. Kunde inte lägga den på golvet innan det var såptorkat. Fortsatte med köksluckorna - ganska kladdiga var de. Sen blev det ju badrummet. Och där är jag nu.
Hur ska man veta vilken modell på toastol man har när det inte finns några ledtrådar på själva stolen.
På baksidan finns en damminhöljd liten skylt där man om man är bra på att läsa spegelskrift kan urskilja några siffror. Att rådbråka sitt minne ger inte heller så mycket. Var det så att vi bytte toastol innan vi gjorde om hela badrummet och när var det i så fall? Vi googlar, tar mått och tror att vi har hittat rätt modell. Då är det ju bara att beställa kan man tro men först måste man  besluta om hård eller mjuk sits, självstängande eller inte. Fast från Gustavsberg går det inte att beställa, de hänvisar till sina återförsäljare. Maken muttrar och småsvär, det verkar vara omöjligt att beställa. Produktnummer skrivs in men ger ingen träff. Får väl se vad Gustavsberg svarar på hans frågor om var vi kan beställa.
Under tiden växer min otålighet, kanske googla på ny soffa. Vad passar i ett mexitegelhus från 1968 med många tidstypiska detaljer? Snart kanske jag befinner mig i en ny djungel.

Inga kommentarer: