söndag 13 september 2020

Äntligen

 Men har man sett på tusan - man har vaknat till på Bygghemma.se. Det var ju i april som jag  klickade hem en högtryckstvätt, lät den vila i maj månad och först i början av juni skulle den startas. Det gick ju sådär, hela huset släcktes ner, den brände av huvudsäkringen.
Eftersom maken hela sitt yrkesliv utvecklat svetsmaskiner så är han ju minst sagt insatt i det här med elektricitet så efter  mitt första försök att anmäla felet via deras hemsida fick maken ta över. Och det blev långdraget. Evighetslånga telefonköer, anmäla via mail, bild på skadan som ju är osynlig innanför det blanka skalet, vänta på reaktion. Efter ny väntan i telefonköer och samtal med fyra människor utan efternamn så får vi till slut besked om att lämna apparaten till Mullhyttans cykel & sågservice.
Där skulle vi ju handlat från första början, näthandel är smart bara om grejerna fungerar. Där testades och befanns fungera men maken med sina kunskaper om intermittenta elfel vägra godta det med mindre än att man öppnade och såg vad som felade inuti. Men själva apparaten stod bara där och ingen vet fortfarande vad som är sönderbränt i den.
Och tiden gick, inget hördes.. I programmet Plånboken i P1 tog man bland andra  klagomål just Bygghemma och talade om långa handläggningstider. Kanske har de bara tänkt på att sälja och inte så mycket tagit hänsyn till att vårda sina kundkontakter. Nänä kanske det. 
Tänkte skriva till Plånboken men det blev bara en tanke för häromdagen kom det ett meil från dem där de dels ber om ursäkt för lång ärendehantering dels meddelar att de återbetalar hela beloppet, 3709 kr. 
Reseersättnig för de fem milen vi körde ska vi också få. 
Då får vi väl vara nöjda, det tog nästan tre månader, sommaren har gått, altangolvet skurade jag med levang och vattenslang så man klarar sig utan högtryckstvätt. Och skulle jag köpa en så vore det hos Mullhyttans cykel och såg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni skulle ha satsat på Kärcher. Och över disk,