fredag 16 december 2022

En droppande kran

Ibland spricker planerna. Efter dividerande och ändringar av datum skulle vi varit i Stockholm hos bästisarna B och L nu. Att vi inte var där på Nobeldagen som vi brukar beror på att vi ryckte in som barnvakter när det kört ihop sig för sonen och hans ex med hemvärnsövningar julbord och nån föreställning på Conventum. Tur tyckte jag eftersom jag var lite influensig då. Sen blev jag bättre så jag var på glögg i iskalla skogen med promenadgänget och adventskaffe hos E-B.
I förrgår var jag lite ruggig men trodde att berodde på den stränga kylan men när vi var på Ch:s 80-årskaffe så började näsan droppa sen fortsatte den att rinna. 
En rinnande näsa är ju inte välkommen nånstans och vi skulle ju åka tåg så det var ju bara att ringa återbud och intala sig att de 402 kronorna bara gått upp i rök. När jag köpte biljetterna fanns ju inte på kartan att jag skulle bli sjuk så det blev varken omboknings- eller återköpsbart. 
Men på torsdagsmorgonen så smsade SJ att tåget var inställt på grund av personalbrist. De erbjöd ombokning eller återbetalning utan kostnad och då jag betalat med Swish så kom pengarna på direkten.
Till hemresan tog vi faktiskt ombokningsbara med tanke på att vi inte visste riktigt vad vi skulle göra den dagen. Har inte ombokat dem än, väntar och ser om den resan också blir inställd. Om inte har man180 dagar på sig utnyttja en ombokad resa och det ska vi nog klara. 
Näsan är röd och fnasig och nu är det mer som ett intensivt takdropp och jag tycker lite synd om mig själv.
Dumt av mig egentligen men jag hade så mycket sett fram mot att träffa dem men en väninna ligger på sjukhus med covid och är tydligen riktigt dålig för hon har slutat svara i mobilen eller ringa upp så snart hon kan vilket hon alltid gör i vanliga fall så henne är det ju synd om på riktigt. Får väl ta mig samman, torka näsan och hoppas på bättre tider för oss alla.

Inga kommentarer: