tisdag 26 oktober 2010

Malabar Monsun

Tänk att det finns ett kaffe som heter Monsun Malabar. Vi gjorde en tur till det stora köpcentret min väninna L och jag för hon ville ha ett par nya skor. Inga skor föll i smaken så det blev lite annat i stället och medan hon valde mellan ett otal olika gröna och röda teer så sniffade jag bland kaffepåsarna och där fanns Monsun Malabar. Som hämtat ur Möte i monsunen där Fritiof Anderson drev i land när cyklonen blåst över, i Comorin på Malabar. Hur kaffer smakar vet jag inte och i kväll kan jag inte testa för då får jag ligga vaken halva natten. Jag kommer givetvis aldrig att segla med en fullriggare över Indiska oceanen men jag kan ju tänka på alla segel ifrån flying jib till röjlar och mesan. Det är så härligt med Taubelåtar.

6 kommentarer:

Lisette sa...

Jag bara ÄÄÄÄlskar alla gamla Taubelåtar! Kan alla texter. (nästan i alla fall ;))))

Lisan sa...

Ja, nog finns det många kaffesorter men inte många som är rättvisemärkta/Fair Trade. Hur är det med Monsun Malabar?

Cici sa...

Drack nog kaffe lite för sent i kvällst, nu sitter jag här mitt i natten, klarvaken. Men det var bara vanlig Gevalia.
Taube är jag uppvuxen med. På roliga timmen i ëttan, eller tvåan, stegade jag fram och sjöng "Nudistpolkan" som om det vore den naturligaste barnvisan man kunde tänka sig.

pangis sa...

Man borde ta sig i kragen och prova lite fler kaffesorter.. Det här lät spännande!

Lennart sa...

Monsun Malabar finns i en kaffebutik här i köpcentrumet vid jobbet. Köpte det några gånger för två, kanske tre år sen så jag minns inte riktigt hur det smakade, men det var gott. Doften från kaffet i påsen var härlig också. Det är kul att testa lite olika sorter ibland, blir sån härlig variation.

epsilon sa...

Lisette inte hela Möte i monsunen väl- 22 verser.
Lisan - ej rättvisemärkt, svårt att hitta till espressomaakinen.
Cici- då skulle man velat se lärarinnans min.
Pangis o Lennart - det smakar jättebra.