lördag 5 mars 2011

Iakttagelser från soffhörnet

"Nötkreatur till nedsatt pris" är ledtråden. Jag lyssnar på Ring så spelar vi och får väl mina aningar redan innan man får reda på halvö, Gula havet, Japanska havet. men han som ska svara har ingen aning, inte ens när han får svaret tycks det gå upp ett ljus. Stillestånd i skallen, hjärnsläpp alla möjliga förklaringar finns ju fast här måste det ju även vara väldigt dålig omvärldsorientering.
Jaja, jag har ju helt klart tid att sitta här och häckla folk, titta på skidåkare som beter sig på det ena eller andra sättet, kommentatorer och förståsigpåare som vet allt så bra i förväg. Jag hinner ju läsa alla delar av båda morgontidningarna. Ett vårtips serveras - dra dig inte för att tvätta fönstren, då blir det ljusare och du blir piggare. Jättebra tips, var får de allt ifrån?
Här är det städat inomhus. I torsdags kom rut igen, den raska och pigga Malin och
hennes medhjälpare Evelina. När de säger hej efter timme så är damm och fläckar borta. Jätteskönt för det är så frustrerande att titta på dammråttorna och inte kunna jaga dem. Visserligen luktar det badhus i badrum och toa men rent är det. De kommer om fjorton dagar igen, då kanske jag ber dem att ta det lite lugnare med klorinet.
Vilken kung kallades Gråkappan? Ledtråd man med fotbollslag. Svar Karl XII.
Gode värld - nu räcker det. Nu får det bli utförsåkning Kranskja Gora och Tarvisio.

2 kommentarer:

Barbro Li sa...

Inte var vä Karl XII den som kallades Gråkappan!? Det var hans pappa Karl XI. Och vilket är fotbollslaget?

Barbro Li sa...

Nu fattar jag Karl XI = fotbollselva.