lördag 11 juni 2011

Melodikrysset på Sweden rock

Herregud - Melodikrysset är på Sweden rock. Trodde att den festivalen var för ungdomar och blir fundersam. Vilka excesser ska ungdomar behöva ta till för att bryta av mot den äldre generationen om t.o.m. mormor och morfar är ute på nätterna och rockar loss. Jag har ju rätt så länge hävdat att föräldrar har en viss skyldighet att vara lite småtöntiga så att ungdomarna inte behöver gå till alltför stora överdrifter i sin frigörelseprocess. Jag trodde ju att det var mer lagom för oss gamla och halvgamla med Opera på Skäret och Taubespelen men förstår nu att jag haft fel.
Men om man nu kan få önska så önskar jag slippa se damer i min ålder klädda i vad min mamma skulle kalla underklänningen. Det kan väl nittonåringarna få behålla.

1 kommentar:

PO66 sa...

Håller helt med dig, det ingår i föräldraskapet att låta ungdomarna hitta sina egna uttryckssätt inom t ex musik och mode och låta dem få "äga" dem.