måndag 18 juli 2011

Tur att jag hann vattna före regnet.

Vilken tur att jag hann vattna innan det började regna. Det ser ju lite konstigt ut annars.
Saken är den att jag fick en fläderbuske med tillhörande säck kosk-t i födelsedagspresent av ena sonen och svärdottern. Eftersom han är en hejare på att hugga i så ingick även plantering. Tack och lov får jag säga eftersom får stenbundna ås är hårdarbetad. Min uppgift blev då den enklare:att hålla i vattenslangen. Och bara minuter efter att jag slutat så kom regnet så passande.
För övrigt så hade jag en trevlig födelsedag med min favorittårta Margaretatårta och besök av barnen och en trofast väninna.
Röda träskor och en röd liten stuga att ställa vinboxen i plus böckerna "Upplev Sverige" och "Fredag kväll med mat och vin" fick jag också. Bra utdelning på en så ytterst ojämn födelsedag tycker jag.
Att jag sen inte lyckats prestera en önskelista så maken kunde köpa något är ju en annan femma. För vad behöver man egentligen?
Det bästa är ju ändå att umgås med nära och kära.

1 kommentar:

Cici sa...

Då får man gratulera så här i efterskott då. Nej presenter blir allt oviktigare ju äldre man blir, men besök av nära och kära är alltid uppskattat.