måndag 15 augusti 2011

Hur länge har de sommarlov på TV?

Att det bara är repriser på Tv nu är väl konstigt? Hur länge har de sommarlov egentligen? I alla kanaler är det likadant och jag har ändå tillgång till ganska många.
Rapport och Aktuellt tycks ju också tillämpa återbruk, samma nyheter i båda kanalerna och en del av det tycks de ha snappat upp i DN och/eller SvD.
Denna vackra sommar har jag knappt tittat på TV, utom Sommar med Ernst förstås. Har hellre suttit kvar i aftonsolen på min altan än gått ner i gillestugan. Men idag regnar det och maken har åkt till det vattenrika Göteborg så det skulle passat bra med nåt bra.
Det får ju inte vara för spännande när jag är ensam hemma, eftersom jag blir lite mörkrädd, utan nåt lite lagom. Men jag hittar då inget som inte är repriser. Mord, biljakter, misshandel, spökhus och medier vill jag inte se och sen är det inte mycket kvar att fängslas av. Nu när alla andra är tillbaka från semestrar så borde det ju komma lite nytt i rutan. Man har ju ändå alltid betalat licensen.
Tur att man har några böcker liggande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det undrar jag också! Jag börjar längta till en TV-tablå fylld med höstens alla godsaker!

epsilon sa...

Hej Fru Hansson, trevligt att du tittar in!

Lennart sa...

Det går ju gamla serier som jag tittade på när jag var tonåring, Magnum, Mork och Mindy t ex. Vad var det Tage Danielsson sa då SVT firade? Kära SVT du är bara 4 år och resten är repriser, tror jag eller något åt det hållet.