Vi arbetar ständigt med förbättring så efter samtalet kan du bli uppringd för att besvara frågor om kvaliteten - ungefär så sa rösten som underhöll mig de 24 minuter jag satt i Telias telefonkö i förmiddags.
Nu blev jag inte uppringd efteråt och vad jag förstår så är Telia inte intresserade av nyanserade svar utan man får trycka etta eller tvåa för stereotypa frågor från en datorröst.
Jag har dock ett förslag - anställ fler som svarar. I går eftermiddag när jag gjorde första försöket var det nästan en timme som gällde! Så himla nonchalant mot kunderna och för svårt för den gamla dam som jag hjälper, obegripliga frågor, knapptryckningar hit och dit och evighetslånga väntetider.
Det enda man kan vara säker på är att de andra operatörerna är lika dåliga.
Men när jag äntligen kom fram fick jag prata med en ung dam som ovanligt nog hade både för- och efternamn, hon kunde fixa det jag bad och hon önskade mig en fortsatt bra dag. Och den kunde ju bara bli bättre!!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Man kan ju inte klaga på dom som sitter och svara i telefonen hos de olika operatörerna, men man kan ju klaga för dom och hoppas att dom för det vidare. Det är egendomligt att det fungerar på det där viset, det retar ju bara upp kunderna.
Cici - hon var verkligen avväpnande trevlig men bemanningen är ju alldeles för låg.
Skicka en kommentar