söndag 19 augusti 2012

Varför gör de på detta viset?

Varför gör de så har?
Jag betalar min teleräkning via autogiro och nu har jag lyckats med att betala en räkning två gånger. Hur det gick till kan jag inte utreda men pengar ska jag ju få tillbaka.
Det enklaste vore ju i mitt tycke att  telia förde tillbaka summan till det konto den dragits från. Antagligen för enkelt för jag får ett utbetalningskort från plusgirot.
Kan lösas in i diverse affärer men de tar 25 kronor för besväret. Eller så kan jag vända mig till min bank som kan föra över summan helt gratis (!) till mitt konto. Nu har ju min bank tänkt så mycket på min säkerhet så de har med tanke på rånrisken stängt kontoret och flyttat tre mil bort på krokiga vägar.
Jag har fram till 21 september på mig att fixa detta så det ska väl gå men man undrar ju hur de tänker när de gör på detta viset.

4 kommentarer:

Karin sa...

Mer pengar till oss! tänker de troligtvis.

Barbro Li sa...

Inte alls, tror jag.

Telia sa...

Hej!

Jag tänkte att jag gör ett litet inlägg här som kanske kan sprida lite mer glädje för dig...:)

Om man har autogiromedgivande över sina räkningar hos Telia, och man råkar betala in samma faktura två gånger om, då sker en automatisk återbetalning till det konto det dragits ifrån.
Vårt system känner då av en dubbel inbetalning, och sänder inom ett par dagar tillbaka beloppet igen.

Om du fått hem en utbetalningsavi, kan det eventuellt ha skett något fel eller annan orsak ligga bakom, och då kan det vara bra att kontakta oss om detta.

Annars bör du förhoppningsvis ha dina pengar återbetalda inom kort.

Med vänliga hälsningar

Peter Muszta
Telia Kundservice

epsilon sa...

Karin - just vad man tror-
Barbro Li - precis
Peter Muszta - otur för mig att nåt gick fel här då!