söndag 5 maj 2013

Vem vinner?

"Vi kommer aldrig att förlora" sjunger Eric Gadd i mina hörlurar när jag står i slänten och rensar ogräs. Men är det nåt man kan vara säker på att förlora är kampen mot kirskålen.  Ett tag trodde jag faktiskt att jag vunnit, Det var efter att jag lagt svart plast med kompost ovanpå och det fick ligga i flera år. Men efter mitt benbrott med dålig balans vände jag ryggen till ett tag så nu är det färdigt igen. Överallt sticker de upp, livskraftiga som bara den.
Det är ju egentligen synd att något som är så obändigt och livskraftigt är ett ogräs men de tränger ju undan allt annat om de får hållas. Nu ska jag låtsas att de är en god grönsak och använda dem som spenat i stuvningar och soppor. Då blir de ju ändå lite överlistade. Men de kommer aldrig att förlora.

Inga kommentarer: