tisdag 21 januari 2014

Solsken och svag vind.

Solsken genom tunna moln, nästan vindstilla och ett tunt snölager. Jag är i Göteborg igen, står vid Lilla Bommen  och väntar på Älvsnabben. På andra sidan gästhamnen ligger operahuset. En vacker byggnad och dit ska vi faktiskt på fredag tillsammans med B. och L. Vi ska se Kärleksdrycken som sägs vara en lättlyssnad opera. En födelsedagspresent från i somras till mig från maken.
Jag har varit på stan för att träffa Karin, luncha och reashoppa lite på Polaren och Pyret. Det är rätt många gråhåriga som stiger ombord med olika kassar försedda. NK, Gudrun Sjöden, Hemtex  eller ClaesOhlsson och Teknikmagasinet. Rätt så könsbundet faktiskt. Och pensionärer skrivna i Göteborg lär åka gratis mellan vissa tider på dagen och nu är de väl på hemväg lagom till halvtrekaffet.
Sen ska jag göra månadens broderi i projektet En gammal servett. B har lockat in mig i detta. Jag har känt mig som en sparv i tranedansen  men den servett som kom nu ser ut att ha varit i ett olyckligt möte med en flaska rödvin eller en misslyckad färgning. Lite fula stygn och slarvigt fästa trådar ger mig lite bättre självförtroende så här ska det bli prydliga stjälkstygn, franska knutar och öglestygn.En vacker blomma i syrenlila, rost och rosa får det bli.
Om det inte blir en eftermiddagslur förstås.

Inga kommentarer: