fredag 28 mars 2014

Sommartid

Sommartid - det passar mig bra. Senaste veckan har jag vaknat klockan fem och inte kunnat somna om. Onödigt tidigt är det ju. Tidningen, som ju är väldigt tunn i veckorna, utläst före sju. Hinner förstås bädda, plocka ur diskmaskinen, vattna blommorna och gå ut med soppåsen innan det är dags för morgonpromenaden klockan åtta.
Idag lördag har jag läst sportsidor om fotboll, den långa intervjun med Bill Gates förutom det vanliga tugget om allsköns elände och de tvärsäkra utsagorna i kulturdelen om diverse böcker som jag nog aldrig kommer att läsa.
Nu ska jag ge mig på det svåra geijerkorsordet. Det verkar klurigt idag så jag måste kanske fuska och ta hjälp av både google och webbkryss.
Fram på dagen kommer bilen att få nya däck, vresiga klabbar ska klyvas hos sonen och jag kanske kommer att få gulla med gullklimpen Axel.
Det blir nog en strålande lördag trots att den började så onödigt tidigt.

Inga kommentarer: