onsdag 25 juni 2014

Lite dum i huvet?

Det är lite kyligt , sommarvärmen vill inte riktigt infinna sig, det kommer en och annan skur.
Och vad gör folk då? De ringer och mailar till SMHI och klagar på vädret. De har ju semester och då ska det ju va fint. Varför ska de behöva nöja sig med de futtiga 19 grader som varit de senaste dagarna? Nåns fel måste det ju vara och det är väl då man lyfter luren och ringer till Norrköping.
- När dä ä kallt kan en ju ta på säj. Så brukade min mamma säga och så säger jag också när jag faller in i min östvärmländska dialekt. Riktigt skönt faktiskt med den krispiga morgonluften och det lagom gassiga vid middagstid. Lite kyligt på kvällarna förstås. Där måste jag väl ge klagokören lite rätt. Men annars är mitt råd - var inte så dum i huvet och sätt på dig en tröja om du fryser.

Inga kommentarer: