torsdag 12 mars 2015

När minnet sviktar

När minnet börja svikta och man inte riktigt minns vad man gjort då kan man lita på Västtrafik.
Jag trodde nog inte att man är så kartlagd. Att Ica vet precis vad jag handlar och i vilka affärer jag dragit kortet gick upp för mig när vi skaffade Icakort för några år sen. Kanske är det lika på Konsum, vet inte för det är ju åratal sen de försvann från vår lilla kommun.
Det är ju smart att registrera kortet på hemsidan för att kunna spärra det om det förkommer och att det autoladdas när man åkt upp pengarna. Men att man på sekunden kan kolla när och var man klev på buss, spårvagn eller båt det hade jag inte tänkt på
Så jag vet att jag i måndags klev på 9.9:an  kl 19 03 09 och sen bytte jag till Gul express vid Regnbågsgatan 19 10 03 för att jag och maken skulle hamna på samma buss. Var vi klev av registreras ju inte men man kan dra sina slutsatser av att vi klev på Gul express vid Svingeln  21 23 14. Får hoppas då att att minnet inte sviker utan att man vet vad man gjorde.
I tisdags klev jag på buss 16 12 28 49 men där finns ingen notering om när jag åkte hem igen. Konstigt kan tyckas för i går så klev jag på Älvsnabben 14 48 07 och sen försvinner spåren, för att få reda på mer av mina förehavanden kan man vända sig till SJ eller Telia. De har full koll på vad jag gjort.
Verkar var svårt att få vara lite hemlig nu för tiden

1 kommentar:

elina sa...

Oja, Coop håller också reda på vad man handlar. Har inte kollat om trafiken håller koll här men det sker nog också.
Skönt om man skulle glömma vad man brukar handla? Varför blir jag illa berörd?

Kanske ska jag skicka min dementa gubbe ensam iväg? Jag som tror att han tappar bort sig är nog i goda händer i övervakningssamhället?