tisdag 16 augusti 2016

Det har varit ett flängande

Det har varit ett flängade. Hela juli och början på augsti var ett enda resande åt lika håll så nu sitter jag och pustar ut och gör i stort sett ingenting.
Först var det firande av svågern. I Veckholms gamla prästgård minglade vi och åt, helgen efter var vi hans gamla hemtrakter på strövtåg, bodde på högbrynta Gimo herrgård och såg Viraspelen i åska och ösregn. Sen var det ju Vasaloppet, turer till barnen i Lidköping, Linköping och Vretstorp, till bästisarna på Yxlan och teater i berättarladan i Rottneros. Under den tiden som sommarvärmen  inföll var maken ute och seglade med dotter, måg och barnbarn. När han sen skulle ut i  kajaken med sitt gubbgäng i så  var det Världsbroderidagen och då tog Barbro o Leif  mig med till Bohuslän. Först bodde vi på toppenstället Salt och Sill i Klädesholmen och när vi broderat klart på Skärhamn bodde på Mops och Greta, trevligt B&B.  Pilane skulpturpark på Tjörn och akvedukten i Håverud klämde vi på hemvägen.  Den årliga Värmlandsresan med syrran och vår gamla klasskamrat gick i år till Nora och Lindesberg, alltså Västmanland.
Inklämt i detta schema har varit turer till mitt barndomshem i Persberg. shopping- och loppisturer med syrran och barnvaktande i Örslösa.
Så nu sitter jag mest och glor när jag inte broderar förstås. Maken är i Chicago på jobb, nåt om patent på svetsmaskiner. Konstigt att det där stora företaget inte har nån annan än en halvtidspensionär att skicka över Atlanten. Men han tycker nog att det är både intressant och spännande och jag kan gå ner i lågenergiläge ett tag. Skönt tycker jag.

Inga kommentarer: